Jelenleg is vannak olyan kötelezettségek, amiknek meg kell felelni ha webáruházat üzemeltetünk.
Ilyen például az ÁSZF, Adatvédelmi nyilatkozat, süti tájékoztató, stb…
Új kötelezettségek
Telefonszám
2022 május 28-tól már a telefonszám feltűntetése is kötelező lesz a a távollevők között kötött szerződések megkötését megelőző tájékoztatás során (pl. webshop, de bármilyen más online értékesítés esetében is). A fogyasztót a vállalkozás székhelyének postai címéről, telefonszámáról és elektronikus levelezési címéről is tájékoztatni kell.
Akciók
Kötelező lesz az akciós termék árát az akció kezdetét megelőző 30 napban egy szinten tartani, az eredeti (tehát nem akciós) árat pedig az eddigiektől eltérően mindenképpen meg kell majd jelenítenie a kereskedőnek. Tehát nem tudja csak úgy megemelni majd a kereskedő az árat azért, hogy utána akciózhasson. A 30 napos időtávot azért is vezették be, mert ha mégis emel az áron, akkor is az elmúlt 30 napban legalacsonyabb árat kell figyelembe venni. Ez online és offline üzlet esetében is.
Értékelések
Ezen időponttól a terméket érintő jelentős információnak fog számítani, hogy a vállalkozás – ha úgy dönt, hogy közzétesz fogyasztói véleményeket – miként biztosítja, hogy a közzétett értékelések a terméket ténylegesen használó vagy megvásárló fogyasztóktól származnak.
Feketelistás, azaz jogsértő gyakorlatnak fog számítani, ha a termékek népszerűsítése érdekében valótlan fogyasztói értékeléseket vagy ajánlásokat adnak. vagy ezzel mást megbíznak, esetleg a fogyasztói értékeléseket vagy közösségi médiában történő ajánlásokat valótlanul mutatnak be.
forrás: Minner